meijersfrankrijkandorraspanje.reismee.nl

Vive la France

Nou, nou, we hadden nog zo gezworen dat we dit jaar (na al die corona jaren) echt heeeeeel ver weg zouden gaan, ergens tropisch, ergens exotisch. Ergens waar we de taal niet verstaan en waar 'heet' een nieuwe dimensie krijgt. En, misschien nog veel belangrijker, ergens waar elk lid van ons gezin maximaal een koffertje handbagage mee mocht nemen. Het klonk idyllisch en dat blijft het ook, want omg wat zijn de prijzen belachelijk geworden!! Na wijs beraad besloten manlief en ik: we pakken de boel weer in en gaan op kampeeravontuur! Weliswaar met een nieuwe opblaasbare katoenen tent (joepie) en we plakken er wat extra's aan vast. Geen lange autoritten, nee de reis zelf wordt nu ook vakantie en we gaan superlang weg! We vertrokken vrijdag, het paste weer allemaal NET! Hoe we daar vorig jaar nog een sup bij propten is mij een raadsel ?. En het eerste stukje ging tot het Novotel in Valenciennes. Standaard en simpel, maar wel een zwembad en voor de kinderen een walhalla.

Die merken niet dat de kamers bloedheet zijn, de kussens verrot liggen en de hele boel toch echt oubollig begint te worden. Joas vroeg zelfs de volgende dag of het een 5 sterren hotel was, het was het meest geweldige hotel waar hij ooit geslapen had. De magie door de ogen van een kind is heerlijk. De dag erna reden we naar Briare. Daar slapen we nu op een prachtig landgoed met een geweldige keuken. Alleen Raf vindt het hier beter haha.

Op de fiets boodschappen gedaan, wandelen langs de Loire. Ja, het is hier echt al vakantie. Terwijl ik dit schrijf, puffen we in de schaduw met een wijntje en Franse kaas. Morgen rijden we naar Andorra. Een flinke trip van 8u, maar daar blijven we dan ook een week. Zin in!