meijersfrankrijkandorraspanje.reismee.nl

Campinglife

Campinglife... Er gaat toch echt niks boven slapen in een tent en de hele dag buiten zijn.

Toegegeven, in het begin is het even wennen. Zeker met die warmte... Alles lijkt veel te ver lopen en op deze camping moet je ook nog (ouderwets) je wc rol mee. Het is de gruwel van niet-kampeerders om met je wc rol onder de arm naar het toiletgebouw te moeten toch? En: eerlijk is eerlijk, wij baalden er ook wel van, want op de luxere campings die wij boeken hebben we het nog nooit meegemaakt. Maar ook dit went en her maakt nu niks meer uit. Het gebouw wordt de hele dag hartstikke schoon gehouden door een vriendelijke dame. Ik kan je vertellen dat onze plee thuis met 3 jongens ranziger is haha. Verder kun je onderweg er naartoe leuk mensen kijken. Zo kom je langs het Holland straatje, vol met gekleurde lampjes, karaoke en het levenslied. Deze mensen komen hier al 20 jaar!! Je maakt eens een praatje en kijkt je de ogen uit. Wat zal dat straks saai zijn thuis: in een paar stappen ben ik op de wc en moet ik de bril zelf schoonmaken hahaha.

Genoeg over de wc's. Het is dus warm. In het begin bloedheet want we zitten beschut, maar toch vol in de zon. Na aankoop van een tarp en wat doeken zitten we prima. Het is grappig hoe dat werkt met het menselijk brein en de warmte. Eerst ben je allerlei ontsnappingsmogelijkheden aan het bedenken: we moeten meer binnen activiteiten vinden, we moeten misschien maar eerder weg, etc. Dan begin je te wennen aan de warmte. Of nou ja, je past je aan. Je accepteert dat het zo is en gaat alles op een langzamer tempo doen. Je hoeft niet meer zoveel van jezelf en dan komt de laatste fase: je omarmt de situatie en verzucht dat je nog nooit zo ontspannen en chill bent geweest. Als psycholoog kostelijke materie en na een druk school- en werkjaar heerlijk om eens zo weinig aan je hoofd te hebben dat je de dag of tijd vergeet! Dat is wel wat campinglife dus ook met je doet...

Wat doen we hier dan wel? Nou, best wel wat nog: mooie baaitjes bezoeken en snorkelen, naar de markt, het centrale zwembad hier, een wijnhandel bezoeken, lekker lezen in onze boeken, spelletjes spelen. Niks mis mee!

Zondag hadden we een uitje. We begonnen bij CosmoCaixa. Aanrader voor iedereen die ooit met kinderen in Barcelona is. 6 Euro voor volwassenen en kinderen tot 16 jaar zijn gratis! Het is een soort NEMO, met allemaal proefjes over wetenschap en natuur. Ook is er een groot aquarium, heel tof!

Daarna hebben we een heerlijk dagmenu gegeten in de straatjes van een toffe wijk a la de Pijp, maar dan in Barcelona. Precies zoals de Spanjaarden dat doen: op het heetst van de dag strijk je neer en eet je 3 gangen. Vet balen dat we daarna niet, net als de Spanjaarden, even konden slapen hahaha. Ik ontplofte van het toetje van het huis: chocolade, turron ijs én crema catelana!!

Daarna door naar waarom we hier waren: een wedstrijd van Barca! Wat een parkeerdrukte, we zochten 1.5u naar een plek! Maar daarna: o wauw, wat een sfeer in dat stadion! Ze wonnen met 6-0 van PUMAS Unam, een ploeg uit Mexico. En we zaten aan de goede kant met de harde kern non-stop zingend onder ons. We zingen de liedjes nog steeds!!

Nou, jullie lezen, het gaat ons goed... en we hebben nog 1 kleine week te gaan... moet er nog echt niet aan denken om naar huis te gaan!