meijersfrankrijkandorraspanje.reismee.nl

Spaanse marktplaats

We zijn aangekomen op de camping! Het is snikheet, maar thank god stond de tent zo snel als Decathlon beloofde. Wat een gezelligheid.

Het is zo warm dat we vooral hebben gezwommen, maar vandaag naar Tossa de Mar, mooi plaatsje (zie foto album).

Maar ons echte avontuur hier is: de Spaanse marktplaats. Ik vroeg Hugo hoe ik hier het beste tweedehands spullen kon kopen; hebben ze in Spanje ook marktplaats? Jahoor: Wallapop! De naam is al leuk toch? Nou, ik zoeken voor die boys en al snel vond ik goedkope stepjes: 'patinetes'. Dat is zo leuk hieraan: ik kon echt even goed oefenen met mijn Spaans met al die berichtjes heen en weer, lol! Toen bleek dat ze hier nooit hun adres geven. Ik snapte er eerst niks van toen die vrouw zei: je moet bij disco Arena zijn. Ik bleef maar vragen naar het adres en dan zei zij bv 'bij de poort' of gaf het adres van de disco. Aha, we spreken op straat af op een vaste tijd! En jahoor, daar stond ze op de stoep met het stepje voor 5 euro! De volgende gaf ons de ingang van een dorpje verderop als locatie aan. We zagen niemand, reden wat op en neer en jahoor daar stond iemand met de step! Ha, gevonden, step 2. Met step 3 liep het afspreken steeds mis, doordat hij berichten mistte of wij net weg waren. Hij woonde vlakbij en kwam gewoon naar de ingang van onze camping hem brengen! Toen zag hij Joas en vroeg of het een cadeau voor de kinderen was en gaf hij hem gratis! Hij zei: dit ding is oud, jullie hebben vakantie, heb er veel plezier mee! Nou ja! Wat een mooie avonturen en blije kinderen.

Reacties

Reacties

Gé

Heel leuk..?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!